Honda NSX
Заради шумотевицата, вдигната от Ауди и "ранните осиновители", които се втурнаха да ги купуват, за да бъдат първите ходещи на работа с тях, можете да заключите, че Ауди R8 е първата "всекидневна суперкола".
Само дето не е. Преди повече от 2 десетиления Honda пусна NSX. Името идва от New Sportcar eXperimental. Гръмко е, знам, но може би е заради езика. Игнорирайки го обаче, имаме алуминиево шаси с монтирам в средата V6, покрито с това клиновидно купе, направено от, сетих се, алуминий - NSX безсъмнение е суперкола. Навремето изглеждаше по суперавтомобилно от тогавашните суперавтомобили. И ако името ви притеснява, ето ви друго, което се асоциира с ня - Аертон Сена. Той е отговарял за разработката, особено за тази на шасито, и е бил забелязван да кара NSX в различни части на света. Тези работи помагат на продажбите.Двигатлеят разполага със системата на Honda за променливо газоразпределение (VVT) и електронен контрол на клапаните (LEC), наречена VTEC. Тя позволява на колата да работи съвсем цивилизовано при нормални обстоятелства и да крещи откачено при нужда от страна на водача.
И мамка му, все още изглежда яко. Истински яко. Това е 20-годишна кола, която по - скоро е улегнала, отколкото остаряла - не крещи и не иска да изпъкне в модерния трафик, но когато я забележиш, можеш само да се възхищаваш от обмислените и стилни форми. Тя е дълга, ниска, широка и изтънчена
100-те км/ч идват за по малко от 6 секунди, но чукнеш ли леко газта в завой, получаваш едно леко и дразнещо недозавиване. Но натиснеш ли го както трябва, нещата се оправят. Нека не забравяме, че технологията на гумите е доста напреднала от времето на излизане на NSX и че един нов чифт би елиминирал това разочарование. Игнорирайки го, колата се чувства стегната, изпълнителна и балансирана.
Возията е наистина впечатляваща - след няколко минути се хващам да си мисля: "Уау, това наистина е суперкола, която може да се кара всеки ден". И наистина е такава. Има я и визията, наследството - благодарение на Сена, - има я и динамиката.
С центалния си мотор и алуминиева конструкция, широко купе и връзка със Сена, е истинска суперкола.
Съжалявам, Audi, Honda беше първа. TopGear